Filmworks

Budowanie wizerunku firmy — rola wideo marketingu?

Budowanie wizerunku firmy — rola wideo marketingu?

budowanie-wizerunku-firmy
Damian Sztendel

Damian Sztendel

W komunikacji marketingowej liczy się przede wszystkim obraz. Jest łatwiej przyswajalny niż tekst, dlatego może bardziej intensywnie oddziaływać na odbiorcę. “Obraz ruchomy” w postaci wideo działa jeszcze skuteczniej. Jak go wykorzystać, aby kreować pozytywny wizerunek firmy? Czym w ogóle jest taki wizerunek i dlaczego jest ważny? Sprawdź.

Czym jest wizerunek firmy i co wpływa na niego?

Wizerunek jest jej obrazem, który widzą klienci, kontrahenci, a także konkurencja. Składa się on z wielu elementów, niekiedy drobnych, które razem wzięte, wpływają na postrzeganie firmy.

Czym jest wizerunek marki zgodnie z definicją i co się na niego składa? Wizerunek firmy jest sposobem, w jaki jest ona odbierana przez całe swoje otoczenie. To, czy jest on pozytywny, czy negatywny, oddziałuje na to, czy marka ma szansę odnieść sukces, czy też nie. Na wizerunek firmy składa się wiele czynników. Są to m.in.:

  • związane z nią doświadczenia (klientów i partnerów biznesowych),
  • wrażenia, jakie wywołuje,
  • skojarzenia,
  • wiedza na temat jej działalności.

Kreowanie lub poprawa wizerunku firmy obejmuje zatem wiele obszarów. Nie jest to więc wyłącznie dbałość o wysoką jakość produktów i usług czy nienaganną obsługę klientów. Co więcej, kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa to dziś niemal konieczność. Postrzeganie firmy w oczach klientów, także na tle konkurencji, ma ogromne znaczenie dla sukcesu sprzedażowego.

Sprawdź, jak wykorzystać wideo marketing do kreowania wizerunku Twojej firmy.

Rola wideo marketingu w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy

Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa za pomocą wideo marketingu staje się coraz popularniejsze. Z czego wynika tak duża rola tego rodzaju medium? Wprowadzenie wideo do strategii marketingowej może poprawić wizerunek firmy, przynosząc wiele korzyści, takich jak:

  • wzrost świadomości marki,
  • zbudowanie wizerunku eksperta i dobrej reputacji w branży,
  • nawiązanie relacji z większą grupą klientów.

Dlaczego kreowanie wizerunku marki za pomocą wideo jest tak skuteczne? Wynika to przede wszystkim z rozpowszechnienia się laptopów, tabletów i smartfonów, których Twoich potencjalni klienci używają przez wiele godzin każdego dnia. Takie nośniki idealnie sprawdzają się do prezentowania im różnych form wideo. Odbiorcy chętnie po nie sięgają, ponieważ treści w formie nagrań są znacznie bardziej angażujące niż inne. Filmy przyciągają uwagę skuteczniej niż teksty czy grafiki i znacznie dłużej ją utrzymują.

Właśnie dlatego budowanie wizerunku marki za pomocą wideo może stanowić klucz do sukcesu w działaniach marketingowych. Przekonaj się, jak to zrobić w praktyce.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy za pomocą wideo marketingu?

Budowanie pozytywnego wizerunku marki za pomocą nagrań wideo może przyjmować wiele różnych form. Bardzo ważną zasadą jest to, że ich treść oraz miejsce publikacji muszą być dostosowane do tone of voice marki – sposobu, w jakim komunikuje się ona z odbiorcami oraz tego, co chce im przekazać. Niezwykle istotna jest również grupa docelowa — inne treści trafią do wąskiej grupy specjalistów, a inne do młodych ludzi chcących podążać za trendami.

Wideo marketing można prowadzić m.in. poprzez:

  • publikowanie filmów poradnikowych, budujących wizerunek firmy jako eksperta w branży,
  • tworzenie filmów typowo promocyjnych i reklamowych — prezentujących produkty lub usługi,
  • nagrywanie krótkich treści w formie rolek (reels) w mediach społecznościowych — mogą mieć charakter edukacyjny, komediowy, dążyć do wywołania zaskoczenia lub skłaniać do określonego działania (np. kliknięcia linku)
  • tworzenie recenzji produktów — np. z udziałem influencerów, lub, coraz częściej, mikroinfluencerów,
  • nagrywanie webinarów — obszernych materiałów zawierających dużą dawkę fachowej wiedzy.

To tylko przykłady form wideo, które mogą pomagać zbudować pozytywny wizerunek firmy. Jest ich znacznie więcej, dlatego każda branża może wybrać sposób komunikacji, który jest spójny z jej przekazem.

Jakie jest znaczenie pozytywnego wizerunku firmy?

Pozytywny wizerunek firmy to coś, na czym powinno zależeć każdemu przedsiębiorcy. Dlaczego? Przede wszystkim trzeba mieć świadomość, że jest to aspekt, który wpływa na każdy obszar działalności firmy, czyli:

  • postrzeganie w oczach klientów — wyższe zainteresowanie ofertą,
  • bardziej owocne kontakty z partnerami biznesowymi — firma o pozytywnym wizerunku cieszy się ich zaufaniem,
  • pozytywny odbiór w społeczności lokalnej lub globalnej — obecnie niezwykle istotna staje się społeczna odpowiedzialność biznesu,
  • możliwość bycia zawsze “o krok przed” konkurencją — im lepszy wizerunek Twojej firmy, tym trudniej z Tobą konkurować.

Praca nad wizerunkiem to jedno z niezwykle ważnych działań marketingowych. Można je prowadzić na wiele różnych sposobów — także za pomocą nagrań wideo.

Kreowanie wizerunku firmy — podsumowanie

Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa jest wartością nie do przecenienia. Dziś nie wystarczy oferować wysokiej jakości produktów i usług oraz dbać o atrakcyjne ceny. Pozytywny wizerunek firmy to także społeczna odpowiedzialność biznesu, wypowiadanie się z pozycji eksperta oraz spójność w komunikacji i budowanie zaufania do własnego przekazu. Zdecydowanie warto zadbać o te aspekty — to się po prostu opłaca.

Spis treści

Ostatnie posty