Filmworks

Ile kosztuje film reklamowy: Czynniki wpływające na budżet produkcji

Ile kosztuje film reklamowy: Czynniki wpływające na budżet produkcji

film-reklamowy
Damian Sztendel

Damian Sztendel

Koszt produkcji filmu reklamowego to kwestia, która bardzo interesuje zleceniodawców. Jest ona zależna od wielu czynników. Najważniejsze jednak, by uzyskać odpowiednio skuteczny efekt! Sprawdź, ile kosztuje film reklamowy i co dokładnie wpływa na jego cenę. Wyjaśniamy też, jak długo trwa realizacja filmu reklamowego i dlaczego warto powierzyć jego produkcję właśnie nam!

Jakie czynniki wpływają na koszt filmu promocyjnego?

Czynników, które wpływają na koszt filmu promocyjnego, jest naprawdę sporo. Do najważniejszych należą:

  • rodzaj filmu reklamowego – niektóre filmy są realizowane tylko w oparciu o animację komputerową, podczas gdy inne wymagają wykonania zdjęć z użyciem kamery;
  • lokalizacja – ważne jest również to, w ilu miejscach będzie kręcony film reklamowy oraz jak bardzo są od siebie oddalone i jakie są typy lokalizacji;
  • ekipa filmowa – niekiedy produkcja filmu może być zrealizowana przy ograniczonej ekipie, a czasami potrzebne jest więcej osób np. od oświetlenia filmowego, dźwięku czy charakteryzacji;
  • scenografia – im bardziej skomplikowane dekoracje, kostiumy i rekwizyty, tym więcej kosztuje film promocyjny;
  • odtwórcy – liczba i typ odtwórców (aktorów, statystów, lektorów itp.) również wpływają na koszty realizacji filmu reklamowego;
  • muzyka – w zależności od potrzeb stosuje się muzykę z banku lub specjalną kompozycję; do tego dochodzi także koszt licencji, który zależy od kanału emisji reklamy;
  • preprodukcja i postprodukcja – poza kosztami produkcyjnymi trzeba brać pod uwagę koszt preprodukcji (opracowanie scenariusza itp.) oraz profesjonalnej postprodukcji (montażu, animacji, korekty barw, udźwiękowienia itd.).

Na ostateczną cenę filmu reklamowego wpływają także inne czynniki. Ważny jest m.in. czas pracy ekipy, który zależy m.in. od długości spotu, jego rodzaju i scenariusza. Jak długo może trwać realizacja reklamy?

Jak długo trwa realizacja filmu reklamowego?

Zazwyczaj filmy reklamowe są realizowane w ciągu 1-2 dni zdjęciowych. Dłuższe są jednak realizacje prowadzone w nietypowych lokalizacjach czy też według wymagających scenariuszy. Do tego należy doliczyć czas potrzebny na preprodukcję. Nie można też zapominać o etapie postprodukcji, który trwa zazwyczaj od 2 do 3 tygodni. Łącznie spot reklamowy może powstać już w ok. 30 dni, ale czasami potrzeba więcej czasu.

Film promocyjny: jak kształtują się ceny filmu reklamowego?

Ceny filmu reklamowego są uzależnione przede wszystkim od wymagań zleceniodawcy oraz rodzaju i przeznaczenia video. Film korporacyjny prezentujący Twoją firmę można zrealizować już od 1500 zł. Klasyczny film reklamowy to natomiast koszt przekraczający 4000 zł.

  • Proste i krótkie spoty realizuje się za kwoty w granicach 4000-10 000 zł.
  • Krótkie, ale bardziej wymagające reklamy realizuje się średnio za 10 000-30 000 zł.
  • W przypadku wyższych wymagań trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 30 000-60 000 zł.
  • Dłuższe i profesjonalne reklamy do publikacji w sieci oraz reklamy telewizyjne to natomiast koszt od 60 000 zł.

Czy można zmniejszyć koszt realizacji filmu reklamowego bez utraty jego jakości? Jest na to wiele sposobów, począwszy od skrócenia spotu, poprzez np. odpowiedni dobór muzyki czy redukcję liczby statystów. Doświadczony specjalista w zakresie produkcji reklam telewizyjnych czy internetowych pozwoli Ci zoptymalizować koszty.

5 zalet z nagrania filmu reklamowego z Filmworks

Nagranie filmu reklamowego z Filmworks to najlepszy sposób na promowanie Twojego przedsiębiorstwa. Nasze produkcje wspomagają budowanie wizerunku firmy i skutecznie promują firmy oraz ich produkty. Warto wybrać właśnie nas, ponieważ zapewniamy:

  1. szerokie możliwości produkcyjne – jedynymi ograniczeniami są Twoja wyobraźnia i budżet;
  2. kreatywność – która pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji;
  3. kompleksową realizację – powierz nam stworzenie koncepcji, produkcję i postprodukcję Twojego filmu reklamowego;
  4. fachową wiedzę i doświadczenie – pomożemy Ci zrealizować Twoją wizję, służąc jednocześnie ekspercką radą;
  5. imponujący efekt końcowy niezależnie od budżetu – dbamy o doskonałą jakość i skuteczność każdego filmu reklamowego.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu. Stwórzmy razem film reklamowy, który zapadnie w pamięć Twoim odbiorcom!